Laatste bericht van Kirsten - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Thomas & Kirsten Doorn & Boersma - WaarBenJij.nu Laatste bericht van Kirsten - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Thomas & Kirsten Doorn & Boersma - WaarBenJij.nu

Laatste bericht van Kirsten

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Thomas & Kirsten

19 Juni 2007 | Aruba, Paradera

Lieve mensen,

Hierbij mijn laatste berichtje vanaf Aruba............................ Over vier weken zit het avontuur voor mij er alweer op! Het is en was een super jaar met vele nieuwe ervaringen en waar ik (wij) vele lieve mensen heb leren kennen. 316 nachtjes Aruba, maar toch kijk ik er aan de ene kant onwijs naar uit om weer naar Nederland terug te vliegen, maar aan de andere kant ook totaal niet.

ARUBA
Dit super mooie eiland ga ik zeker missen. Iedere dag wakker worden met het zonnetje dat vrolijk schijnt en zorgt voor een heerlijke temperatuur, gemiddeld zo'n 32 graden.
Het Aruba windje wat de temperatuur zo aangenaamd maakt, de ooo.zooooooo blauwe zee met haar parel witte stranden, de mooie onderwaterwereld, het relaxte leven dat niets hoeft en alles mag, het even een terrasje pakken of even lekker eten buiten de deur, de gezellige avonden met onze "Aruba-vrienden", het even snel in het zwembad plonsen, het buitenleven.
Maar ook de anoniemitijd ga ik zeker missen. Het is heerlijk dat je hier 'blanco' bent, dat niemand weet wat je wel of niet hebt gedaan.

Maar dit mooie eiland heeft ook echt wel een aantal factoren die ik zeker niet ga missen. Zo is de locale bureaucratie enorm ouderwets vele betalingen gaan nog contant wat voor grote ergernissen zorgt, de slechte wegen waar niets aan wordt gedaan, het verkeer in het algemeen (je kan hier beter geen verstand hebben van verkeersregels dat is beter voor je eigen veiligheid), tijdens het boodschappen doen altijd moeten kijken naar de
houdbaarheidsdatum, geen warm water en het vele ongedierte (mieren, kakkerlakken, gekko's, hagedissen etc.) wat hier rond spookt! Maar dit alles heeft toch gezorgd voor een super tijd op Aruba.

NEDERLAND
Nu Nederland weer in het zicht is heb ik veel zin om terug te vliegen. Gewoon weer lekker in ons eigen huisje waar alles 'eigen' is. Maar ik kijk er ook naar uit om de vier jaarseizoenen weer mee te maken en dat ik straks weer lekker kan scheuren over mooi/strak asfalt, weer lekker onder de warme douche, weer gewoon boodschappen doen en dat alles verkrijgbaar is, weer lekker shoppen, je vrienden en familie weer dichtbij je hebben, lekker tennissen, effe fietsen, weer lekker aan het werk etc. Nou genoeg om weer terug te willen toch (haha).

Aan de andere kant heb ik totaal geen zin om terug te vliegen naar Nederland. Hier op Aruba hebben wij nooit met iemand rekening hoeven houden en kon niemand zich met ons leventje bemoeien en dat is toch wel super lekker. Gewoon een jaar lang geen verplichtingen en doen waar je zin in hebt dat is toch super mooi! In Nederland moet je natuurlijk toch rekening houden met! Dat geeft helemaal niet, maar het is gewoon heerlijk als je dat één jaartje niet hoeft (erg hé).

Maar voor het zover is dat ik naar Nederland vlieg moet er nog heel wat geregeld worden: repatkist inpakken, auto verkopen, inboedel verkopen, huur opzeggen, verzekeringen opzeggen, bankrekeningen opzeggen, uitschrijven etc. etc. etc. Dus genoeg werk aan de winkel, maar wel poko-poko hoor.

Voor ik het vergeet wil ik toch pap & mam, Lambert & Martsje, Daniël & Carien, Marit, Martijn & Ieteke, Nettie, Alfons en Theo & Miranda bedanken voordat ze ons hebben opgezocht en een super leuke tijd hebben bezorgd! En niet te vergeten iedereen bedankt voor de super leuke kaartjes, mailtjes, sms-jes, belletjes etc.

Nou dan zeg ik voor de laatste keer gedag vanaf Aruba.


Liefs Kirsten

  • 19 Juni 2007 - 00:08

    Ex-aruba-bewoner:

    Hé Kirsten,

    Leuk stukkie hoor! Wat betreft anoniemitijd ik ben het helemaal met je eens (lekker hé). Maar het is ook super dat je met niemand rekening hoeft te houden. Zal voor jullie wel weer even wennen zijn als jullie in NL zijn (haha)

    succes met het regelen van alles!
    grzzzzzzzzzzzzzz Am.

  • 19 Juni 2007 - 07:12

    Anita:

    Ha die Kirsten (en Thomas)

    Jahaa, het zit er weer bijna op. Het jaar is dan ook omgevlogen! Wij zien i.i.g. al uit naar je komst.....:-) Natuurlijk zit je nog lang niet aan werken te denken, maar.... voor je het weer zit je weer naast ons!

    Ester is inmiddels bevallen van een stoere zoon.. "Siebe"! Ria, Niels en ik moeten er nog langs, maar op dit moment zit Ria te genieten van het Franse zonnetje. Dit is haar tweede week alweer.

    Hé, ik hou op; ik wens jou en Thomas nog een aantal hele fijne laatste dagen. Geniet ervan, voor je het weet sta je op Schiphol airport!

    Groetjes en xx, Anita

  • 19 Juni 2007 - 13:26

    Birgit:

    ik mis nog een stukje..

    Nederland, MIJN LIEVE ZUSJE!!!!!
    hahahaha

    maar ff zonder gekheid, leuk stukkie hoor!

  • 19 Juni 2007 - 15:32

    Priscil:

    Hey meis,

    wij hebben ook met veel plezier al jullie belevenissen gevolgd...
    Maar zie er ook erg naar uit als je straks weer gezellig terug bent!
    Voor ik het weet krijg ik vast weer de ballen om m'n oren,hihi
    Nou, geniet nog f de komende tijd en we keep in touch!

    Liefs mij

  • 19 Juni 2007 - 21:10

    Annette:

    Lieverds..

    Tje..ik heb het eerlijk waar met een brok in mijn keel zitten lezen.

    Ja het klopt dat je een heerlijk rustig leven hebt op Aruba..
    Ja het klopt dat je met niemand rekening hoeft te houden..
    Ja het klopt dat je op Aruba echt op jezelf bent aangewezen..
    Ja het klopt dat de wegen heel slecht zijn maar dat dat ook weer "Aruba"maakt.
    en ja Kirs het klopt ook dat je in Nederland weer het gevoel gaat krijgen om geleeft te worden..
    In het begin zal dit ook zeker het geval zijn .. iedereen wil je zien..aanraken en knuffelen en alles van je weten..
    Maar het is een avontuur geweest van bijna een jaar..wat een normaal dagelijks leventje werd..

    En ja het is weer heerlijk om hier de mensen waar je zo van houd om je heen te hebben,een warme douche geen gore beesten alles in de supermarkt ( eetbaar fruit) normale wegen betalingen via ag of gewoon via internetbankieren..NL heeft ook zoveel voordelen lieverd..
    Je zal moeten wennen aan alles..net als toen je op Aruba moest wennen..
    Maar dit is echt je thuishaven en je zal zien dat het zooooo vertrouwd is als je terug bent!!alles gaat weer vanzelf en je zit zo weer in je ritme.

    Maar wat wij hebben geleerd..is dat je je echte vrienden leert kennen..
    Improviseren en genieten van de kleine dingen..je koesterd bepaalde dingen nu meer dan ooit.

    Als laatste wil ik jou(jullie)bedanken voor die mooie tijd op Aruba.
    Wij hebben niet alleen heel veel gelachen..maar ook gehuild toen ik van mijn vader hoorde.
    Ik snotterde je hele trui vol..
    Maar je zei: huil maar lieverd maar maak je niet te druk,het komt goed echt geloof daar in,ik kan het weten.Ik zal die woorden nooit vergeten en inderdaad het is goed gekomen, maar wat waren jullie toen een steun voor mij en wat huilde ik in het vliegtuig uit blijdschap om naar mijn lieve familie terug te gaan maar ook omdat ik jullie daar achter liet..mijn vriendinnetje..onze vrienden.Die zo ontzettend veel voor ons zijn gaan betekenen..maar ook Jaim die het maar raar vond dat jullie niet in het vliegtuig zaten!

    Lieverds, geniet deze laatste maand van al het moois van het eiland..

    tot snel moppie!!

    kus



  • 19 Juni 2007 - 21:31

    Marieke (z):

    Hey lieve Kirsten,

    ooo kan niet wachten dat je straks weer terug bent heb er onwijs zin in! Maar leuk stukkie hoor begrijp je heel goed.
    Moet zeggen wat mij vooral opviel (toen ik voor 6 maanden in V.S. zat) was dat je, je echte vrienden wel leert kennen hoor. Sommige laten nooit wat van zich horen en staan dan straks vrolijk op de stoep! en de mensen waar je het juist niet van verwacht mailen, bellen, sturen kaartjes altijd! Haha maar daar kom je pas achter als je een poosje weg bent.

    Nou meis geniet er nog maar even goed van en tot snel.

  • 21 Juni 2007 - 17:43

    Leny:

    Bijna 1 jaar Aruba...leuk geschreven!
    Gemengde gevoelens horen daar ook bij. Zo zal het altijd blijven, en zoals Johan Cruyff altijd zegt: Elk voordeel heeft zijn nadeel!!!!!!!!!!
    Maar jullie zijn een schat aan ervaringen rijker!
    En een jaar Aruba is toch wel heel bijzonder! ( vinden wij, en voor jullie alweer heel gewoon).
    Nog 3 weken en dan stap je in het vliegtuig, en na 3 dagen ga je Aruba al missen (ha -ha). De tijd zal het leren.
    Fijn dat Thomas straks weer thuis is, en dan samen nog maar even heerlijk genieten van het Arubaanse leventje. In oktober mag je alweer heen, bof-kont!!
    Veel liefs en dikke kus, mam

  • 28 Juni 2007 - 15:38

    Fam Siemonsmsa:

    jeetje wat gaat een jaar toch snel zeg, maar als ik jou was bleef ik daar want hier is het echt weer hollands weer!!.
    mike heeft zijn zwem diploma gehaald,en heeft bijna vakantie,wij dus ook.
    nou geniet er nog maar even van en tot gauw.
    liefs je oom en tante en je drie stoere neefjes

  • 03 Juli 2007 - 17:39

    Ons Drietjes:

    waar blijft het laatste berichtje van meneer Doorn..wachten met smart!
    kus
    ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Paradera

Thomas & Kirsten

ARUBA

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 75182

Voorgaande reizen:

07 September 2006 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: