5 dagen New York! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Thomas & Kirsten Doorn & Boersma - WaarBenJij.nu 5 dagen New York! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Thomas & Kirsten Doorn & Boersma - WaarBenJij.nu

5 dagen New York!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Thomas & Kirsten

10 Mei 2007 | Aruba, Paradera

eindelijk was het dan zover: vakantie, vakantie, vakantie! Natuurlijk is 1 jaar Aruba 'vakantie' maar het wordt op een gegeven moment toch standaard (net als in Nederland) en daarom hadden wij ons zelf getrakteerd op een reisje New York.

Dus 4 mei was de grote dag, om twaalf uur werden wij heerlijk door Marcel (collega Thomas) naar de Airport gereden en daar kon het lange wachten beginnen. Als je naar de V.S. vliegt staan er heel wat controles op je te wachten. Wij hadden echt dik drie uren nodig om aan boord van het vliegtuig te komen. Het begon met inchecken, dit koste dik anderhalf uur. Eenmaal ingecheckt moesten wij voor de eerste keer door de safety check (schoenen uit, riem af, sieraden af, etc. etc. etc.) Eenmaal door de eerste check heen moesten wij onze koffer, die wij bij het inchecken hadden afgegeven, ergens afhalen en daarmee richting de douane lopen. Bij de douane aangekomen werden wij weer gecontroleerd maar nu werd er ook een vingerafdruk, oogscan en een foto van ons gezicht gemaakt. Na dit alles konden wij onze koffer gelukkig inleveren en moesten wij voor de laatste keer door de safety check. Inmiddels waren er dik drie uren verstreken en hadden wij nog 30 minuten voordat onze vlucht zou vertrekken. Dus even snel een "vette hap" gehaald en toen kon de reis echt beginnen.

Om half acht landen wij eindelijk op de John F. Kennedy Airport waar wij direct met een taxi naar ons hotel zijn gereden. Ons hotel stond echt midden in Manhatten en is speciaal voor mensen die werkzaam zijn bij defensie, politie of brandweer. Het hotel was echt super alleen ben je er natuurlijk bijna nooit! Na het inchecken snel de koffer en tassen naar onze kamer gebracht en zijn toen de "big city" gaan verkennen.

Zaterdag 5 mei ging om half zeven onze wekker zodat wij de hele dag konden meepikken. Na een stevig ontbijt was het tijd om de stad te verkennen. We begonnen onze dag boven op de Empire State Building. Doordat het weer goed was (zonnetje scheen volop hierdoor was het helder) konden wij super ver kijken. Na een dik half uur werd het toch behoorlijk koud zo hoog boven de grond en zijn wij snel weer naar beneden gegaan om de rest van de stad te bewonderen. Via Broadway en de Fifth avenue kwamen wij aan bij het Central Park. Het weer was ideaal voor een dagje park en dat was ook wel te zien. Met een lekkere kop koffie in onze handen hebben wij genoten van hoe de kinderen hier Honkbal lessen krijgen, ouders met kinderen aan het voetballen zijn, opa's hun kleinzonen honkbal lessen geven etc. Inmiddels was het alweer twee uur en was het tijd om via Midtown West en het Theater District terug naar ons hotel te lopen waar wij ons klaar konden maken voor de New York Yankees. Om drie uur zijn wij met de subway naar de Bronx vertrokken waar het stadion van de Yankees is. Om vier uur begon de wedstrijd en dat was echt super om een keer mee te maken. De wedstrijd duurde ruim vier uren, maar na dik drie uur hadden wij het wel gezien en hebben wij de subway genomen naar Time Square. Inmiddels was het al negen uur en zijn wij lekker naar ons hotel gelopen. Eenmaal bij ons hotel nodigde de 'huisbaas' ons uit om met een aantal Amerikaanse mariniers een biertje te drinken. Het was super gezellig alleen ging het gesprek alleen maar over de wereld van mariniers en dan vooral "hoe trots de Amerikanen op zichzelf en op hun land zijn"! Na een afsluitend shotje 'Tequila' was het tijd om onder de lakens te kruipen.

Zondag 6 mei ging wederom vroeg onze wekker af. Omdat het de dag ervoor onwijs mooi weer was geweest gingen wij ietsje te zomers gekleed de straat op, waardoor wij het tot een uur of twaalf behoorlijk koud hadden. Maar goed dat mocht de pret niet drukken natuurlijk. Als eerste bezochten wij Statue of Liberty waarna wij door zijn gelopen naar Ground Zero. Dit was toch heel indrukwekkend en het deed ons echt wel iets. Maar dat komt ook doordat er foto's te zien zijn van wat er allemaal gebeurd is op 11 september 2001. Omdat wij zoveel indrukken hadden opgedaan was het weer tijd voor een lekkere lunch in het zonnetje. Toen onze magen goed gevuld waren zijn wij via China Town, Little Italy, Soho, Green Village, Union Square Park en Chelsea terug gelopen naar ons hotel waar wij heel toevallig 2 bekenden tegen kwamen uit Nederland!
's Avonds heerlijk gegeten en wederom geslenterd door de stad. Om elf uur waren wij echt uitgeteld en zijn toen lekker onder de lakens gekropen met heel veel extra dekens.

Maandag 7 mei zijn wij met de subway naar het Central Prak gegaan. In het park is namelijk ook het "American Museum of Natural History". Omdat wij de film "Night at the Museum" hadden gezien wilden wij natuurlijk even kijken of het allemaal wel echt afspeeld in het betreffende Museum (American Museum of Natural History). Nou heel leuk maar wij konden bijna niets uit de film herkennen. Dus binnen 40 minuten stonden wij alweer buiten. Het weer was weer ideaal dus besloten wij wederom om de 'benenwagen' te nemen en te lopen naar de Madison Square Garden (hier worden basketbalwedstrijden en concerten gehouden). Vanaf hier hebben wij de subway genomen naar Soho waar wij even lekker aan het shoppen zijn geweest en zijn zo weer terug gelopen via Broadway naar Time Square. 's Avonds lekker gegeten op Broadway en toen was het lichtje helaas alweer uit.

Dinsdag 8 mei stonden wij om 6 uur (heeel vroeg) weer op de John F. Kennedy airport om terug naar huis te gaan. Het inchecken ging vrij snel maar de safety check was verschrikkelijk. Omdat wij natuurlijk buitenlanders zijn werden wij in een glazen kooi gestopt en moesten wij wachten tot er iemand kwam om ons te controleren op verboden middelen/materialen. Na tien minuten waren ze klaar en hadden wij nog dik anderhalf uur om koffie te drinken en bij te slapen. Om half negen zouden wij officieel instappen maar omdat op Kirsten haar ticket geen oogje (gaatje) was geknipt mocht zij niet aan boord. Dus hadden wij nog 20 minuten om terug te rennen naar de safety check waar een hele vriendelijke man (ahum) zo aardig was om toch een gaatje in Kirsten haar ticket te knippen. Dus wij weer rennen naar onze gate waar wij precies om negen uur aankwamen (inmiddels werden onze namen al rond geroepen). Eenmaal in het vliegtuig bleek dat er iets niet goed was in de technische ruimte waardoor wij toch nog anderhalf uur vertraging opliepen (al dat rennen was dus voor niets).

Maar inmiddels zijn wij weer lekker op Aruba en hebben vandaag helemaal niets gedaan! Thomas was vandaag ook lekker vrij en dat was wel even nodig want a.s. vrijdag loopt meneer met drie andere collega's de ronde van Aruba (rondje Aruba). Dit is 80 kilometer en start om 00:00 uur.

Nou lieve mensen New York was super en wij raden het iedereen aan!

xxx Ons

• 10 Mei 2007 - 06:49

Ieteke:

Dit zit er toch helemaal super uit! Kan niet anders dan dat jullie ervan genoten hebben!
    En nu weer naar het echte leven, zal wel even wennen zijn of niet dan? Al ist daar ook super en het volgende bezoek komt ook alweer bijna!
    Veel plezier met Theo en Miranda!

Liefs

• 10 Mei 2007 - 07:16

Christiane:

Zo wat gaaf!! Foto's zien er echt super uit!

Liefs,
    Christiane

• 10 Mei 2007 - 08:21

Rosan:

Wauw, misschien volgend jaar een jaartje naar New York? Jullie passen daar perfect tussen met jullie lunches in het park en met take-away coffee over de straat!

• 10 Mei 2007 - 08:39

Leonie:

Super!!
    Die rook uit dat putje.. is gewoon echt.. ik dacht altijd dat ze dat voor t effect in films deden.. :~}

X Leo

• 10 Mei 2007 - 12:35

Annette:

Hoi lieverd.. ik ben te nieuwsgierig om te wachten tot vanavond dus ik wilde perse even lezen hoe jullie het hebben gehad. en jullie avontuur naar NY die foto's geweldig en wat zien jullie nog lekker bruin.

En natuurlijk kwamen jullie bekenden tegen.. het zal niet!!
    He maar jullie zien er echt heel goed uit..
    Mis het nu toch wel heel erg hoor.. het was daar toch wel heel erg bijzonder.

Kus mij

• 10 Mei 2007 - 12:42

Leny:

Wat is dit super zeg...je zou er zo naar toe willen! Wat heerlijk dat jullie dit gedaan hebben, pakken ze je niet meer af!!
    Veel liefs en dikke kus, mam

• 10 Mei 2007 - 16:31

Yvonne:

Hey Luitjes
    Dat ziet er echt fantastisch uit zeg!!!
    Die amerikanen moeten ook echt alles groot hebben hè!

Nou de groetjes maar weer, ik ga ook maar effies een vakantie uitzoeken!!

Liefs Yvonne

• 10 Mei 2007 - 20:11

Theo En Miranda:

Zo dat zag er echt gaaf en uit... en een mooi lang verhaal!!! de vakantiekriebels beginnen nu te komen... We zien jullie maandag!!!!

Liefs

• 10 Mei 2007 - 21:15

DANIEL:

Zo jongens mooi man. wat een stad om in rond te dwalen. geweldig .. de groeten van hier en we zien jullie snel weer .

• 10 Mei 2007 - 22:24

Ingeborg:

Jeetje mina, wat indrukwekkend allemaal. heel goed dat jullie deze reis nog hebben meegepakt...want die foto´s zien er onvergetelijk uit!
    kus

• 11 Mei 2007 - 13:23

Jaimy:

Lieve Kirsten en thomas.. ik vond het heel leuk dat jullie belde en vooral mijn papa en mama vonden het heel erg leuk..
    Vooral mijn mama..kreeg wel een beetje een brok in haar keel, van blijdschap om te horen dat jullie weer lekker terug komen.
    Mijn papa zegt dat thomas alweer op de lijst staat op papa's werk.
    Oja enne.. ik heb de test gedaan, en ik heb 100 punten, alleen ik sta niet boven aan..???????????

Tot heeelll erg snel .. en bedankt voor het kaartje!!!

Jaimy..xxx

He Kirs.. hou nog even vol he als je visite weg is.. iedereen is misschien een beetje weg daar..maar geniet nog wel lekker van alle rust en de warmte..thuis is alles weer gewoon!!

Kus An

• 12 Mei 2007 - 21:12

Brent Wieten:

Hoi thomas, Kun je daar ook voetballen? Wij zijn kampioen geworden met voetbal.Ik kan al bijna net zo goed voetballen als jij! Misschien zien we elkaar nog eens een keer als we naar de Blesse gaan. Ook de groetjes van Papa,mama en Marit.

van brent.

• 13 Mei 2007 - 18:25

Priscilla & Marco:

Heee!

Wauw, echt een gave stad! En lekker mooi weer, goed idee van jullie!
    Hier gaat het allemaal prima, afgelopen zaterdag thuis gewonnen van de nr. 2, goed he!
    Veel plezier nog komende tijd,

liefs van ons

• 18 Mei 2007 - 13:16

Menno:

Zo dat ziet er wel mooi uit dat N.Y
    Mooi dat jullie er genoten hebben!